TNG

First Line support till Sirius Group i Stockholm

Tycker du om att lösa tekniska problem och vill jobba på ett internationellt företag i framkant inom IT? Läs mer!

Arbetsgivare Sirius International Försäkrings AB
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2019-05-26
Centralt kontor Centralt kontor
Kollektiv&shyavtal Kollektiv­avtal
Karriärs&shymöjligheter Karriärs­möjligheter
Ny Teknik Ny Teknik
Therese Goldring
I de första stegen under vår rekrytering är du helt anonym, vi vet inte ålder, namn eller kön.
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Therese Goldring

070 145 54 51

Tycker du om att lösa tekniska problem och vill jobba på ett internationellt företag i framkant inom IT? Läs mer!

Sirius International söker dig som vill jobba med förstklassig service och problemlösning till deras First Line support i Stockholm. Du kommer att arbeta internationellt och supportera användare i alla IT- och mobilrelaterade frågor. Trivs du i en roll som First Line support och vill bli en del utav ett härligt internationellt team? Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Hos Sirius International erbjuds du en varierande roll med utvecklande uppgifter och möjlighet att jobba med engelska som arbetsspråk på daglig basis. Du supporterar ca 650 användare internationellt och bidrar till att den interna IT-miljön fungerar.

Sirius International är ett internationellt försäkringsbolag med huvudkontor i Stockholm och det största bolaget inom återförsäkring i Skandinavien. I rollen som First Line support har du en varierande arbetsdag med många kontaktytor och du ges stora möjligheter till att långsiktigt växa med bolaget. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som First Line support supporterar du den globala verksamheten i alla IT- och mobilrelaterade frågor. I rollen kommer du att ansvara för att:

  • Ta emot supportärenden via telefon och i ärendehanteringssystemet ServiceNow
  • Säkerställa att återkoppling sker till användaren när supportärendet är löst
  • Lösa supportärenden självständigt och eskalera internt vid behov till 2:nd och 3:rd line
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du sitter tillsammans med några av dina kollegor på kontoret i Stockholm och har resten av kollegorna placerade runt om i världen. Eftersom du även supporterar användare internationellt, så kommer därför den största delen av arbetet att ske på engelska. 

Tjänsten planeras starta omgående och är på heltid, arbetstiderna är anpassade efter telefontiden som är 8-17. Du rapporterar till chefen för First Line support som också är placerad i Stockholm. 

VEM ÄR DU?

VEM ÄR DU?

För den här tjänsten ser vi att du har:

  • Bakgrund från IT-gymnasium 
  • Goda erfarenheter inom Active Directory, Windows 10 och Citrix 
  • Erfarenhet av Iphone-support
  • Tidigare erfarenhet av serviceroller, så som kundtjänst eller First Line support 
  • Meriterande om du har tidigare erfarenhet Citrix-miljö och tunna klienter 


Eftersom du är den som möter användaren först är det viktigt att du är serviceorienterad, kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i användarens behov. Du kommer att ansvara för all ärendehantering och behöver kunna arbeta strukturerat och självständigt samt kunna prioritera och ta beslut. Som person ser vi att du är öppen, hjälpsam och pedagogisk och motiveras av att lösa problem och hjälpa andra.

Låter det här som ett jobb som är ditt nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan direkt! 

Sirius International Försäkrings AB

Sirius International Försäkrings AB

Sirius International Försäkrings AB är verksamt inom internationell återförsäkring. Sirius är det största återförsäkringsbolaget i Skandinavien och en ledande aktör i Europa. Vi är cirka 500 medarbetare i gruppen med huvudkontor i Stockholm samt branschkontor runt om i världen, bl.a. London, Hamburg, Zürich, Liège, Bermuda och Singapore. Vår premievolym var 2016 SEK 7,2 Mdr. Sedan april 2016 är Sirius ett helägt dotterbolag till CMIG International, ett privatägt Singaporebaserat investmentbolag.

INTRESSERAD?

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Sök jobbet fördomsfritt idag!
Arbetsgivare Sirius International Försäkrings AB
Placeringsort
Yrkeskategori
Sista ansökningsdag 2019-05-26
Therese Goldring
Visste du att du alltid kan följa status på dina ansökningar online?
Frågor om jobbet? Kontakta din rekryterare för mer information

Therese Goldring

070 145 54 51

Räkna ut avståndet till jobbet


Birger Jarlsgatan 57, Stockholm


map

Andra jobb som kanske passar dig